Halaman

Our Sweet Home

Hye guys..this is our blog..with lots of luve..
We create it as to share some knowlegde..not just luve..
but if u wanna share, story to us ur story..
you can comment it..thanks^_^

Jumaat, 29 Oktober 2010

Cinta Ke-2


cinta ke-2 hadir tanpa kupinta

ia datang menusuk dalam diri,

tenang dan mendamaikan diri yang sepi,

bila ku lihat dirinya debaran mula terasa,

siapakah dia sebenarnya?

Mengapa hatiku yang ku tutup rapat

Mula terbuka selepas kehadirannya

Sedangkan selama ini ia kemas tersimpan

Dengan memori cinta pertamaku.

Cinta ke-2 kau hadir saat ini,

Menjadikan aku pemburu cinta

Mengejar cinta yang mungkin mengundang

Bahagia ataua derita?

Saat ingin ku dekati dirimu

Hati sering bertanya

Layak kah aku?sudah dipetikah gadis yang mencuri

Seluruh jiwa ragaku?

Kadang aku keliru,hati kian meronta

Ku nekad memburu dan mengejar

Cinta ke-2 ku ini

Hai gadisku,

Mengapa kau berduka disaat ku ingin

melihat senyuman mekar di wajahmu,

Apakah kau kehilangan orang tercinta

Sepertimana ku kehilangan insan yang aku sayangi?

Cinta pertama yang dibawa pergi

Hingga aku terpaksa melalui jalan yang sunyi

Hanya ditemani embun pagi dan malam nan kelam?

Cinta ke-2, hai gadisku,

Ku puja dirimu dalam diam,

Setiap nafas namamuu seakan mengalir dalam darahku,

Izinkan aku melihatmu sebagai pengubat rindu,

Ingin ku luah perasaanku padamu namun

Sesungguhnya aku takut pada hakikat

Bilamana diriku ditolak

Kemanakah akan ku pergi

Pada siapakah lagi dapat kuberikan hatiku ini

Cinta ke-2, hai gadis,

Izinkan aku bertapak disudut hatimu,

Agar jiwaku yang gersang ini

kembali disirami kasih cintamu

Dapat aku berbahagia bersamamu,

Melayari bahtera cinta

Seputih salju seharum kasturi,

Hingga aku kembali kepada-Nya..

Aifyque_16910/22/2009 1:56:21 AM

Tiada ulasan: